Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συναντήθηκε με εκπροσώπους των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για να συζητήσουν για την κατάσταση που βρίσκεται το αεροδρόμιο Ηρακλείου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με αφορμή την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Σάββας Βασιλειάδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέας της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης, και ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης και βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ. Από την πλευρά των εργαζομένων συμμετείχε ο Βαγγέλης Βιστάκης, αντιπρόεδρος της ΟΣΥΠΑ και πρόεδρος του τοπικού συλλόγου εργαζομένων αερολιμένα Ηρακλείου, η Άννα Πουκαμισά, μέλος του ΔΣ της ΟΣΥΠΑ και γραμματέας του τοπικού συλλόγου, ο Γιάννης Σταυρουλάκης μέλος του ΔΣ της ΟΣΥΠΑ, ο Μανώλης Καμηλάκης, πρόεδρος του συλλόγου των αερολιμενικών, ο Μανώλης Μανωλάκης προϊστάμενος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στο Ηράκλειο και η Έφη Σιάκουλη, γραμματέας του τοπικού συλλόγου ελεγκτών, ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων.
Στη συζήτηση αναδείχθηκαν οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες που δεν επιτρέπουν να συμπληρώνονται οι βάρδιες με αποτέλεσμα να υπάρχει εντατικοποίηση στα περισσότερα πόστα και η στοιχειώδης λειτουργικότητα και ασφάλεια του αεροδρομίου να οφείλεται αποκλειστικά στο φιλότιμο των εργαζομένων, πόσο μάλλον που πολλές ειδικότητες καλύπτουν και τις ανάγκες μικρότερων αεροδρομίων. Την ίδια στιγμή σημαντικό ζήτημα είναι ότι με τη δημιουργία της ΑΠΑ η οποία εδρεύει στην Αθήνα, έχουν αφαιρεθεί από τους λιγοστούς αερολιμενικούς σημαντικές αρμοδιότητες ελέγχου των εταιριών για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας των πτήσεων και του κανονισμού που διέπει την αεροναυτιλία.
Επίσης σημειώθηκαν οι τεράστιες ελλείψεις χρηματοδότησης για τις ανάγκες νέου εξοπλισμού και συντήρησης του υπάρχοντος αεροδρομίου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακάλυπτα χρέη σε προμηθευτές, να μη δίνονται νέες πιστώσεις και οι όποιες ανάγκες να καλύπτονται από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, με ότι αυτό συνεπάγεται, ή ακόμα και από την τσέπη των συλλόγων ή και των ίδιων των υπαλλήλων. Τελευταία μάλιστα, η ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, έχει αναδειχθεί σε “ανάδοχο” συντηρητή και του υφιστάμενου αεροδρομίου με τις ευλογίες της κυβέρνησης.
Το αποτέλεσμα είναι να καθυστερούν ή να μη γίνονται συντηρήσεις σε “βάθος” του παλαιού κατά βάση εξοπλισμού, ή ακόμα και νέος εξοπλισμός, όπως αυτός του κλιματισμού που εγκαταστάθηκε πρόσφατα, να μην είναι πλήρως λειτουργικός γιατί καθυστερεί η προμήθεια όλων των μηχανημάτων και η ολοκλήρωση των εργασιών με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης και του υπουργείου. Την ίδια στιγμή που ξεκινά η τουριστική περίοδος στην οποία αναμένεται αύξηση 6% στην επιβατική κίνηση, στο δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας.
Επίσης και στη συζήτηση τόσο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, όσο με τον αερολιμενάρχη Γιώργο Πλιάκα στη συνέχεια έγινε αναφορά στη σοβαρή έλλειψη στοιχειωδών μέτρων απορροής των ομβρίων υδάτων και αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής που περιβάλλει το αεροδρόμιο από τον ΒΟΑΚ ως και τη λεωφόρο Ικάρου. Μάλιστα πριν 2 χρόνια το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει το αεροδρόμιο σε ώρα αιχμής και να διακοπεί η λειτουργία του. Και αρκετές ζημιές δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμα.
Τέλος σημειώθηκε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες καθυστερεί να διαμορφώσει τον νέο οργανισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σκόπιμα γιατί προωθεί την ιδιωτικοποίηση και των υπολοίπων αεροδρομίων και προφανώς σκοπεύει να “απαλλαγεί” από τη μεγάλη πλειοψηφία των υπαλλήλων και των δικαιωμάτων που τους έχουν απομείνει, όπως έγινε στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
Ο Μανώλης Συντυχάκης από την πλευρά του ΚΚΕ σημείωσε ότι η όλη πορεία των πραγμάτων είναι αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης των μεταφορών της ΕΕ, την οποία υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις και εξυπηρετούν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το υψηλό κόστος που πληρώνει ο λαός, την εκμετάλλευση που βιώνουν η υπάλληλοι και το επίπεδο της ασφάλειας του μεταφορικού έργου και των ίδιων των εργαζομένων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον πρόσφατο τραγικό θάνατο του ελεγκτή εναέριας, εν ώρα υπηρεσίας στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Ενώ οι απαράδεκτες συνθήκες σε συνδυασμό με την αύξηση της κυκλοφορίας χτυπάνε συναγερμό να παρθούν άμεσα μέτρα για να μην έχουμε γεγονότα “Τέμπη του αέρα” με πολύ πιο τραγικά αποτελέσματα. Σημείωσε επίσης ότι το ΚΚΕ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων μέσα και έξω από τη βουλή ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας και τη διάλυση της ΥΠΑ για την αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες του αεροδρομίου και του μόνιμου προσωπικού και συνολικά για την εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Τέλος ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε την ανάγκη να ανοίξει άμεσα ο δωρεάν χώρος στάθμευσης για όλους τους εργαζόμενους του αεροδρομίου με ευθύνη του δήμου Ηρακλείου και των τουριστικών πρακτόρων και να μην γίνει καμιά μεταβολή από τη ΔΕΠΑΝΑΛ στους υφιστάμενους όρους στάθμευσης για τους εργαζόμενους στο πάρκινγκ ιδιοκτησίας της.